2019. április 14., vasárnap

Spárgasaláta

Ez a hús nélküli böjtös időszak igazán kedvez a lánykámnak! :))) Mindkét fiókám hazajött ma ebédelni. A nagyhétre és böjtre való tekintettel ma sem főztem húsosat. Ez az egyszerű, ám káprázatos saláta készült:


A friss spárgát meghámoztam és enyhén sós-cukrosvízben roppanósra főztem. A spárga főzése nem bonyolult, de nem is olyan egyszerű. Először is, ehhez a salátához - de minden spárgás ételhez - alaposan tisztítsuk meg, különben fás marad és az nagyon nem finom! A spárgát soha ne főzzük elfektetve, mert a legfinomabb része, a csúcsa, elfő. Ezért én összekötöztem és spárgafőző edény híján egy magas lábosban forraltam ennyi vizet, hogy az összekötözött spárga harmadáig érjen majd a víz. Amikor a víz felforrt, kicsire vettem a lángot és beleállítottam pontosan 3 percre a spárgákat. Ekkor öntöttem annyi vizet hozzá, hogy a 2/3-ig érjen, ezzel is 3 percet főztem, majd felöntöttem teljesen és az utolsó 3 perc jött.


A spárgákat 2-3 cm-es darabokra vágtam, friss epret kockáztam mellé és összeforgattam 1 csomag bébispenóttal. Kicsit megsóztam, daráltam rá színes borsot. Összekeverte 2 ek olívaolajjal és a tetejét meglocsoltam balzsamecet-krémmel és megszórtam snidlinggel.
A receptet Zsuzsi barátnőmtől kaptam Németországból, nagyon szépen köszönöm! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése