2019. április 16., kedd

Epres Pavlova

Az úgy volt, hogy tegnap valamit tettem be a mélyhűtőbe és kiesett az egyik dobozkám, amiben tojásfehérje várta a sorsát. Na, meg gyönyörű - bár nem túl ízletes - epret is vettem, hát most mindkettőt felhasználtam. Nem bonyolult, bár már volt, amikor nem sikerült a hab. Most sem tökéletes...


3 tojásfehérjét felvertem csipet sóval. Amikor már kezdett habbá verődni, három részletben hozzászórtam 18 dkg cukrot, közben minden adaggal folyamatosan vertem. A végén még belekevertem 1 tk étkezési keményítőt és 1 tk almaecetet. Ekkor gyújtottam be a sütőt 180 fokra. Amíg bemelegedett, a kőkemény habot szépen tortaformára egyengettem egy sütőpapírral bélelt tepsin úgy, hogy a szélén magasabb legyen, a közepén legyen egy kráter a tejszínhabnak. Betoltam a sütőbe és rögtön lejjebb tekertem a hőfokot 130 fokra. Így hagytam sülni/száradni 23 percet. Ekkor újra levettem a hőfokot, már csak 110 fokon száradt tovább újabb 23 percig. A sütőajtót kitámasztva hagytam a habcsókot kihűlni.


Nagyon óvatosan, egy tortalapát segítségével tortatálra tettem a lapot (még így is megtöredezett kicsit). 150 ml tejszínt kemény habbá vertem 2 ek porcukorral és 1 cs  habfixálóval. A torta közepére halmoztam és megraktam szeletelt eperrel.


1 megjegyzés:

  1. Gyönyörű lett. Biztos finom is. Még sosem mertem belevágni a Pavlova készítésbe.

    VálaszTörlés