2019. április 7., vasárnap

Bazsalikomos-citromos keksz

Többször szembejött ez a keksz mostanában. Tudtam, hogy régóta őrzöm már a receptjét, hát megsütöttem :)
Szeretem a bazsalikom aromáját, kedvenc fagylaltom a marcipános bazsalikomfagylalt. Gondolom ez elég merészen hangzik, de tényleg isteni finom! :) Ahogy ez a vajas keksz is :)


125 g porcukorhoz hozzáreszeltem egy citrom héját és hozzáadtam kb. 10 bazsalikomlevelet. Késes aprítóval szél halványzöld színűre daráltam. Aztán ezt az illatos porcukrot habosra kevertem 250 g puha vajjal. A végén hozzászitáltam 250 g lisztet is. Az eredeti recept szerint kell bele vaníliaaroma, de nem tettem bele. Tésztává gyúrtam és fóliába csomagolva hűtőbe tettem.


Kb. 2 órát hűlt, ekkor enyhén lisztezett felületen kinyújtottam nem túl vékonyra és kiszaggattam, majd sütőpapírral bélelt tepsire tettem. 175 fokos sütőben 6-7 perc alatt megsütöttem. Figyelni kell, mert gyorsan pirul! Amikor kivesszük, még lágy, pár perc alatt megszilárdul.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése