2019. április 27., szombat

Barack sütemény

Mindig is csodáltam ezt a süteményt, de még igazán sosem sikerült.Tegnap úgy álltam neki, hogy majd most! :)
És most elégedett is vagyok vele! :) Három szem maradt fehér, mert elfogyott a narancsaroma... :))))

 Tésztához: 20 dkg zsír, 30 dkg cukor, 2 tojás sárgája, 2 dl tej, 75 dkg liszt, 1 tk szódabikarbóna
Töltelék: 10 dkg vaj, 10 dkg porcukor, 2 ek kakaópor, 1/2 dl rum, a tészta kikapart belseje, tej
Díszítés: vérnarancs aroma, kristálycukor, zöld marcipán


A liszt és a szódabikarbóna kivételével mindent habosra keverünk a tésztához. A lisztet elkeverjük a szódával és apránként a vajkrémhez adjuk, a végén már gyúrjuk. Jól formázható tésztát kapunk. 2 órára hűtőbe tesszük. Diónyi gömböket formálunk belőle (én lemértem minden egyes gömböcskét, így egyformák lettek), sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatjuk és 180 fokos sütőben 8-10 perc alatt megsütjük. Fontos, hogy világosak maradjanak!
És én itt rontottam el legtöbbször, mert könnyen törik. Még langyosan egy nagyon hegyes kis késsel kivájtam mindegyik gömb közepét, egy másik tálba kotortam a belsejében lévő tésztamorzsát.
A vajat habosra kevertem a porcukorral és a kakaóval. Hozzáadtam a morzsát, a rumot és annyi tejet, hogy kenhető massza legyen belőle. Ezzel a masszával töltöttem meg  félgömböket, majd kettőt-kettőt összeragasztottam. 1 vérnarancs aromát kevés vízzel hígítottam és ecsettel bekentem a sütemények küldejét, majd kristálycukorba forgattam őket. Zöld marcipánból leveleket szúrtam ki és azt tűztem közéjük.


És most büszke vagyok! :)))))))))))))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése