2017. augusztus 8., kedd

Sun of Jamaica

Emlékeztek erre a slágerre? Nagyon szerettem, amikor hallom, nosztalgikus hangulatba kerülök. Drága sógornőm egy rekesz barackot küldött nekem Szegedről. Isteni finom, fehér húsú, magvaváló barackot kaptam! :) Hálás köszönet érte! Nem volt túlérett, ezért kompótot készítettem belőle. Nem is akármilyet, jamaicai őszibarack kompótot. Hogy mitől jamaicai? Hát, a finom jamaicai rumtól, ami került bele! :) És közben végig dúdoltam: Sun of Jamaica...


 Az érkezés pillanatában a barackok. Két sorban vannak:


És a kész termék! :)

Nagyon egyszerű elkészíteni. A barackokat forrásban lévő vízbe dobtam egy pár pillanatra, majd kiszedve őket, hideg vízbe dobtam. Pillanatok alatt le tudtam húzni a héjukat. Félbe-negyedekbe vágtam és üvegekbe sorakoztattam. Szórtam a sorok közé szegfűszeget és üvegenként 3 ek cukrot. Amikor így megteltek az üvegek meglocsoltam mindegyiket egy kupica jó minőségű rummal, mindet feltöltöttem vízzel, hogy ellepje őket. A tetejüket rácsavartam. Egy nagy lábos aljába újságpapírt tettem, ráállítottam az üvegeket, tetejüket letakartam egy konyharuhával és dunsztoltam. Amikor láttam, hogy az üvegekben gyöngyözik a folyadék, kiszedtem a lábosból, újságpapírba csomagoltam és száraz dunsztba tettem kihűlésig.

https://www.youtube.com/watch?v=3-kEhk9-IeI

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése