2017. augusztus 20., vasárnap

Munkás hétvége a tanyán

Már nincs az az irdatlan hőség, így kevés gazolás után beköltöztem a tanyán a konyhába és csak Cica kedvéért jöttem időnként ki, aki most már kiköveteli magának a figyelmet! :) Tegnap nagyon finom karfiolos zöldségleves volt, utána szilvás gombóc. És persze befőztem. Kaptam nagyon finom, napon érett, óriási méretű paradicsomokat és paprikákat. Egy részükből lecsó lett, a paradicsom másik feléből pedig paradicsomlé.
Először a levest mutatom meg, mert színorgia és nagyon finom!

Kb. 10 dkg füstölt szalonnát csíkokra vágtam és 2 ek olajon félig megsütöttem. Hozzáadtam 1 fej apróra vágott hagymát, 2 gerezd áttört fokhagymát és együtt pirítottam kicsit kevergetve. Ment bele 1 kockákra vágott paprika és paradicsom. Némi együtt pirulás után követte őket 2 felkockázott sárgarépa, 1 fehérrépa, 1 karalábé, egy kisebb zellergumó fele. Kb. 5 percig pirongattam őket együtt, lehúztam a tűzről, tettem bele 1 tk pirospaprikát, sót és borsot. Hagytam együtt főni őket  pár percig, majd felengedtem annyi vízzel, amennyi ellepte és dobtam bele még egy marhahúsleves kockát is. Amikor a zöldségek félig megpuhultak, hozzáadtam egy rózsáira szedett karfiolt és puhára főztem mindent. Közben még 10 dkg szalonnát csíkokra vágtam és kisütöttem belőle az összes zsírt, tányérra szedtem. Tálaláskor meglocsoltam a levest tejföllel, meghintettem apróra vágott petrezselyemmel és a tetejére szórtam a sült szalonnát.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése