2017. augusztus 4., péntek

Lotyószilva lekvár

A mindenféle nyaralások miatt elmaradtam a posztjaimmal. Persze sütöttem/főztem a tanyán is. :) Ismeritek a lotyószilvát? Fosókának is hívják, bár szerintem sokkal többet érdemel, mint azt a neve(i) sejtetik. Talán mégis a legmegfelelőbb elnevezése a cseresznye-szilva. Van hivatalos neve is: Mirabelle.
Általában elmegyünk mellette és még csak figyelemre sem méltatjuk. Pedig sok helyen előfordul, sötét bordó és élénk sárga variációkban. Isteni finom lekvárt lehet csinálni belőle. Viszonylag sok cukrot igényel, mert elég savanyú. A tanyánk környékén találtam három gyönyörűen termő sárga fácskát. És elkészült Ő:

Elkészíteni roppant egyszerű: Kb. 2 kg szilvát lábasba teszünk, és lassú tűzön elkezdjük melegíteni. Elég gyorsan levet ereszt, megrepedezik a héja, ezért érdemes kevergetni, nehogy odaégjen. Amikor a gyümölcshús már lefőtt a magokról, átszűrjük egy másik lábasba nagylyukú szűrőn. Nekem van egy pároló szűrőm, azon szűrtem át. Fakanállal átpasszírozzuk a húsát is. A magokat kidobjuk. A kapott lébe belekeverünk 60 dkg-1 kg cukrot és hagyjuk egy éjszakát állni.  Másnap belekeverünk még 1 csomag 3:1 dzsemfixet. Először kis lángon, majd nagy lángon felforraljuk. 5 perc forrás után sterilizált üvegekbe töltjük, száraz dunsztba tesszük.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése