2017. augusztus 16., szerda

Marinált erős paprika

Ez az én óriási kedvencem. Minden évben, nagyjából ilyenkor elkezdem csinálni, többnyire hamar el is fogy, aztán készítem a következő adagot. Amikor van sült húsos zsír itthon, ennél nagyszerűbb talán nincs is hozzá.

Tényleg nincs vele sok munka. Ma vettem 5 db szép, nagy zöld színű erős paprikát. Megmostam, leszárítottam és 200 fokos sütőben feketére grilleztem a héját, majd rögtön fedeles jénaiba tettem, a fedelét rögtön visszahelyeztem és így hagytam a gőzében kihűlni. Ekkor könnyen lejött a héja. Ha nagyon erős a paprika, érdemes kesztyűben végezni ezt a feladatot. :) Kicsumáztam, a magjait is kidobtam és hosszú csíkokra szedve üvegbe tettem. 1 dl fehérborecetet elkevertem 2 dl extra szűz olívaolajjal, sóztam borsoztam és ezt öntöttem a paprikákra. Legalább 1 napot érdemes vele várni, hogy jól átjárják az ízek. :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése