2020. április 29., szerda

Karamellás pohárkrém

Tulajdonképp nem sokban különbözik a tiramisutól, csak sós karamellel készül


7 dkg cukrot 3 ek vízzel világosra karamellizáltam. Lehúztam a tűzről beledobtam 3 dkg felkockázott sós vajat (vagy teavajat és 1/2 tk sót). Jól elkevertem, felöntöttem 1 dl habtejszínnel, majd visszatettem a tűzre, addig főztem, míg felolvadt újra a karamell. Félre tettem hűlni. 3 tojás sárgáját habosra, fehéredésig kevertem 9 dkg cukorral. Hozzáadtam 30 dkg mascarponét, a végén pedig a keményre felvert tojáshabot. A tálka aljába raktam feketekávéban megforgatott babapiskótát. Krémet kanalaztam rá, rámorzsoltam újabb réteg babapiskótát és megöntöztem a sós karamellával. Újra krém került rá és még karamell.
Hűtőben kell hagyni, hogy az ízek összeérjenek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése