2020. április 29., szerda

Köménymag leves tojással

Ez a leves is a gyermekkoromat idézi. Amikor beteg voltam és nem mentem iskolába, nagymamám  legtöbbször "beteglevest", vagyis köménymag levest főzött. Érdekes mód, szerettem. Bár, ő úgy tálalta, hogy krumplipürét tett egy tányér közepére és mellé merte a levest. Hú, nagyon finom volt!
Ez a mai leves azért fel van turbózva kissé és nekem ez felért egy fő-fogással is, csak desszertet ettem utána...


A fej felkockázott hagymát pirosra dinszteltem 2 fakanálnyi zsíron. Megszórtam kb. 10 dkg liszttel, kicsit együtt pirítottam. Lehúztam a tűzről, megszórtam 1 ek pirospaprikával, elkevertem és felöntöttem vízzel. Hogy pontosan mennyivel, azt nem tudom, de kb. a végén 2 liter lett, mert menet közben öntöttem még hozzá vizet. Megborsoztam és szórtam bele 1 ek köménymagot és adtam hozzá 2 leveskockát. Kb. 15 percig hagytam fedő alatt főni, ekkor beleütöttem óvatosan 3 tojást. Ahogy újra felfőtt, óvatosan megkevertem és már zártam is el alatta a tüzet.
Érdemes készíteni! :)


Tegnap elkészítettem az öregtésztát hozzá, ma délelőtt megsütöttem ezt a kis fehér kenyeret. Nem kovászos, öregtésztás. "Beszédes", ropogós, nagyon finom kenyérke!

1 megjegyzés: