2020. április 22., szerda

Kígyórétes almával és meggyel

Holnap hosszúban dolgozom és a kolléganőimnek viszek ilyen finomságot :)


1 kg reszelt almát kiengedtem (fagyasztóban volt) és egy szűrőben jól kinyomkodtam. 5 dkg vajat felolvasztottam, rátettem az elmát, 4 ek cukrot, 1 kk fahéjat és fedő alatt puhára pároltam. Amikor kihűlt, belekevertem 1 ek zsemlemorzsát.
1/2 kg meggybefőttet lecsöpögtettem, összekevertem 6-8 dkg darált dióval, 4 ek cukorral, 5 ek darál kekszszel, 1 ek zsemlemorzsával és 1 kk fahéjjal.


1 dl langyos tejben felfuttattam 2 dkg élesztőt 1 ek cukorral, csipet sóval. 50 dkg átszitált lisztet elmorzsoltam 20 dkg hideg vajjal. Közepébe krátert készítettem, ide öntöttem a felfutott élesztőt és 2 tojást.
Addig dagasztottam, amíg elvált az edény falától. Keleszteni nem kell!
Kettévettem, kb. 40 x 25 cm-es téglalappá nyújtottam. A téglalap hosszabbik felénél mindkét oldalon ferde bevágásokat ejtettem kb. 8 cm mélyen. A közepére 1-1 ek zsemlemozsát szórtam, rásimítottam a kétféle tölteléket. A tésztacsíkokat felváltva ráhajtogattam. tetejét tojással lekentem és 180 fokos sütőben pirosra sütöttem ,


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése