2019. május 19., vasárnap

Tiramisu vulkántorta

És akkor a "nagy mű". Tényleg büszke vagyok rá, mert az időzítés is sikerült és olyan lett, mint képzeltem. Az időzítéssel azért féltem, mert ha a csoki kihűl, akkor megköt és nem tud folyni...


 A készítés egy nappal előbb kezdődött. Egy gömb alakú tál közepére egy kisebb gömb alakú tálat tettem fejjel lefelé. A nagy tál oldalát kiraktam lefőzött kávéba mártott babapiskótával.
500 g mascarpone-hoz adtam 75g porcukrot, 1 vaníliarúd magjait és 1 liter tejszínt (nem kell felverni). Kemény krémet vertem belőle habverővel, majd nagy lyukú csővel megtöltöttem a babapiskóta belsejét. A fejére fordított kis tálat is teljesen, vastagon beborította a mascarpone krém.


Tetejét is befedtem kávéba forgatott babapiskótával. Betoltam a hűtőbe éjszakára.

 Egy tálat ráborítva kifordítottam a vulkánt a tálból és óvatosan kiszedtem a kisebbik, lefordított tálkát a közepéből. Kész is volt a kráter :) Gőz fölött felolvasztottam 30 dkg tejcsokoládét. Nekem ez kevésnek bizonyult, így olvasztottam mellé még Nutellát. Ezt töltöttem a kráterbe, majd kakaóporral megszórtam a művemet! :) Hát nem csodálatos, ahogy kiömlik a láva? :)))


Az ebédet mogyorós latte-val zártuk.



Drávicz Gyula

Fiamnak

Akkor kezdődött hajdanán,
azon a bolondos éjszakán,
amikor megláttam csepp fejét,
s megkezdte körünkben életét.

Azonnal tudtam, hogy van csoda.
Megnyílt az angyalok csarnoka.
Lenyúlt az Isten, és karjain
ringott egy ködből gyúrt baldachin.

Belőle nézett ki kedvesen
parányi, gyönyörű gyermekem.
Örült a szívem, hogy láthatom,
s elillant minden gond, fájdalom.

Létemnek létével célt adott,
hitemben űr volt, most ő van ott.
Miatta vidáman sírhatok,
s boldogság könyvébe írhatok.

Tudom, hogy nincs ehhez fogható,
általam nem ért még ennyi jó,
s meglehet örülsz, hogy létezem,
ám ez még nem az én érdemem.

De ezt az érzést majd, kisfiam,
szívedbe plántálom gondosan.
Feldobom életed napjait,
s ontom a viszonzás lapjait.

És akkor rádöbbensz majd talán,
hogy ez pont olyan, mint hajdanán.
S hogyha látsz ködből gyúrt baldachint,
agg szemem onnan majd rád kacsint.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése