2019. május 1., szerda

Eton mess

Nagyon egyszerű és nagyon finom angol édesség. A mess szó rendetlenséget jelent. Gondolom azért is kaphatta ezt a nevet, mert nincs szépen elrendezve, egy egyszerűen összedobható pohárkrém. Hagyományosan angol desszertről van szó, aminek elengedhetetlen összetevője az eper és a habcsók, bár készíthető másféle gyümölcsből is.
Eredetét 1893-ra teszik, amikor az Eton College krikett mérkőzésén szolgálták fel.
Május elseje van és a május minden évben az epret jelenti számomra! :) Bár, még nem az igazi, de ezzel a krémmel nem tévedhetünk nagyot! :)


Még tegnap, a habcsók elkészítésével kezdtem.
2 tojásfehérjét közepes habbá verte egy csipet sóval, majd kanalanként - folyamatosan verve - hozzáadtam 12 dkg cukrot. Amikor a hab olyan kemény lett, hogy szinte vágni lehetett, beleforgattam 1 tk keményítőt és 1/2 tk almaecetet. Sütőpapírral bélelt tepsire habcsókokat nyomtam és 180 fokos sütőbe toltam. Rögtön levettem a hőfokot 125 fokra, majd így szárítottam kb. 20 percig. Ismét mérsékeltem a hőfokot 110 fokra és újabb 20 percig szárítottam. Lekapcsoltam a sütőt és résnyire nyitva hagyott ajtónál hagytam teljesen kihűlni.


30 dkg felkockázott epret 2 ek cukorral megfőztem és botmixerrel turmixoltam, hűlni hagytam.
1 cs. vaníliás cukorral kemény habbá vertem 500 ml tejszínt.Belemorzsoltam a habcsókok felét, összeforgattam.


Pohár aljára rétegeztem a kihűlt eperpürét és tejszínhabot. Tetejét megszórtam maradék morzsolt habcsókkal és rábiggyesztettem egy-egy szem epret.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése