2019. május 18., szombat

Bodzavirág lekvár

Minden évben áradozom a bodzabokromról! Ontja az illatos virágait, egyszerűen nem tudok betelni velük. És nem, nem akartam befőzni! Sem szörpnek, sem zselének, sem semminek!  De ott lehet hagyni? Hát, ugye hogy nem! :)))) És tényleg olyan csodálatos a színe! :)


25 szép nagy tányér bodzavirágot, 2 felkarikázott citromot leöntöttem 4 liter hideg vízzel és éjszakára hűtőbe tettem. Reggel leszűrtem. a Tiszta, bodzaillatú vízhez adtam 1/2 kg cukrot, 2 cs vaníliás cukrot, 2 ek citromsavat, dzsemesítőt és forrástól számítva 5 percig főztem Ment az üvegekbe, majd 5 percig fejen álltak.


16 megjegyzés:

  1. Én szoktam lefagyasztani, egy-egy zacsiba 4-5 tányér, igaz, megbarnul, de az íze marad...amikor pl. eperlekvárhoz, bármilyen szörphöz, léhez úgy adnál, de ugye már rég levirágzott, na akkor nagyon jó szolgálatot tesz :)

    VálaszTörlés
  2. Csodálatos és biztos nagyon finom is.Gratulálok!

    VálaszTörlés
  3. Ha 4 azaz négy literrel,Te lekvárt tudsz készíteni, Le a kalapom!!!

    VálaszTörlés
  4. Ez, így, ebben a formában, bodza zselé. Szerény véleményem szerint.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ez inkább zselé, mint lekvár, de végül is mindegy

      Törlés
    2. Valamit elrontottam😥nem sűrűsödik

      Törlés
    3. Tettél bele zselésítőt? Én dzsemfixszet használok

      Törlés
  5. Szörpöt teszek el évek óta, ezt a receptet nem ismertem, köszönöm.
    Most el fogom készíteni.

    VálaszTörlés
  6. Lehetséges,hogy nekem nem sűrűsödik?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Feljebb írtam! Tettél bele zselésítőt? Mert akkor sűrűsödnie kell!

      Törlés
  7. Mind a 4 litert felhasználod?
    Mennyi dzsemesitő kell ehhez? Köszi a választ!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én az Oetker 3:1 zselésítőt használom és úgy, ahogy a zacskón fel van tüntetve

      Törlés
  8. KÖSZÖNÖM, MENTEM A RECEPTET ÉS MEG IS OSZTOM. JÓMAGAM A VIRÁGOKAT LESZEDEM, NEM TŰZŐ NAPON, DE KITEREGETEM, MEGSZÁRÍTOM, HOGY LEVEGŐ ÉRJE, SZÉP SÁRGÁS-FEHÉR SZÍNŰ LESZ, ÉS SZÁRÍTVA ELTESZEM. KÉSŐBB TEÁNAK, HÜTVE, ÍZESÍTVE PL. MENTÁVAL, CITROMFŰVEL...stb. ÜDÍTŐNEK IS KÍVÁLÓ BÁRMIKOR. MEG MEREM RECKÍROZNI AZT, HOGY HA AZ EMBER LEÖNTI JÓ MELEG VÍZZEL, S HAGYJA KIHŰLNI, ABBÓL MÉG KÉSŐBB AKÁR SZÖRPÖT IS LEHET KÉSZÍTENI. ÉRDEMES EGY ADAGGAL KIPRÓBÁLNI, AMIKOR VIRÁGZÁS UTÁN INNÁNK EGY JÓ KIS BODZASZÖRPÖT.

    VálaszTörlés
  9. Köszönöm az ötleteket Jövőre biztos kipróbálom.

    VálaszTörlés
  10. Ez így még szörpnek is híg, pedig csak 1,5 liter vizet használtam. A recept ebben a formában használhatatlan.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nem használhatatlan. Csak kövesd a dzsemfix utasításait! Nekem mindig sikerül

      Törlés