2019. május 19., vasárnap

DNK - bögrésen

DNK, ami nem egyenlő az NDK-val. (Haha! Nagyon vicces, ezt már elsütöttem egyszer! :D )
Tegnap Beácska (egyik főzős csoportom háziasszonya) osztotta meg ezt a receptet, hát azonnal este nekiálltam, hogy korán reggel meg is tudjam sütni :) Ha jól sejtem, Rupáner-konyha osztotta meg eredetileg :)
Férjem nagyon szereti a friss kenyeret, s bár egy picit megégett a teteje, de nagyon ízlett neki! :)


Hozzávalók: 5 bögre liszt (62 dkg), 2 bögre langyos víz (5 dl), 2 ek étolaj, 2 tk só, 1 cs porélesztő (7g)



A hozzávalókat kimérjük egy tálba. Nagyjából az egészet összekeverjük egy villa segítségével. Ezután összegyúrjuk. Nem kell tökéletesnek lennie, ez egy kétperces mutatvány. Letakarjuk egy konyharuhával, és éjszakára a hűtőbe rakjuk. Reggel egy lisztezett deszkára borítjuk, nagyjából átgyúrjuk, veknivé formázzuk, majd három helyen keresztbe bevágjuk. Csak nagyon vékonyan! Sütőpapírral bélelt jénai tálba tesszük. Bekapcsoljuk a sütőt a maximumra (220 fok). A kenyeret (egy kicsit a fedőt is lehet) lespricceljük vízzel. Én kézzel szoktam egy pohárból, de a lényeg, hogy a felszíne mindenütt csillogjon a víztől. Betesszük az ekkor még hideg sütőbe. Körülbelül 50 percig sütjük FEDŐ alatt! Ha letelt az ötven perc, akkor óvatosan leemeljük a jénai tetejét, és tűpróbával ellenőrizzük, hogy átsült-e már a tészta a közepén is. Ha nem, akkor még sütjük további tíz percig (ez akár több is lehet, nyilván sütőfüggő), ha igen, akkor újra lespricceljük a kenyeret, és aranybarnára sütjük fedő NÉLKÜL!

1 megjegyzés:

  1. Decibella: Heti 1 alkalommal sütök: 80 dkg liszt, 1/2 tasak por élesztő, 4 napos kovász,/napi 3 ek liszt,1/2 dl langyos víz/, 1 ek. adalék mentes só, melyet 2 dl vízben feloldok, 1/3 felfuttatott élesztő= 1 dl langyos víz+ 3ek liszt+ élesztő jól eldolgozva meleg helyre. Vigyázat az élesztőre ne önts sós vizet, hanem a lisztre. Annyi vizet öntök hozzá, hogy inkább kemény mint lágy legyen a tészta./3-4 dl összesen/ Kenyérsütővel keverve 2x a program. Tele kelesztem a sütőt. Majd kivéve átgyúrom a nagy hójagokat kinyomva. Sütőpapirt megvizesítem, kicsavarva kacsasütőbe teszem a tésztát rá+ vizes konyharuhát terítve kelesztve, hogy elérje a ruhát, vizes kézzel simitom, és gyors vágással bevágom. A légkeverékes sütőt 200 c fok/40 percre állítom, majd a ruha helyett fedőt teszek rá és sül. Ezt követően leveszem a fedőt és 12 percet pirul+ 2 dl vizet teszek a sütőbe hogy párologjon. Megsült kiveszem a sütőből ráteritem a vizesruhát, és visszateszem a sütőrácsra. Ezt napközben sütöm, este hazajön a család langyos kenyér várja.

    VálaszTörlés