2020. június 21., vasárnap

Petrezselymes sült csirkecomb lime-os rizzsel

Egynapos villám látogatás volt a tanyán, mert nemsokára elkezdődik a felújítás, nekem pedig pakolni kellett. Nem értem persze a végére, de már haladtam. Az időjárás nem nagyon kedvezett, ezért már reggel hazajöttünk. Ebédre készítettem egy újabb adag meggylevest, mert olyan sikere volt a múltkorinak. Utána pedig ezt a csirkecombot. Nekem ez olyan igazi nyári ebéd, még akkor is, ha az időjárás inkább őszi..


 Hozzávalók: 6 db csirke felsőcomb4 ek olívaolaj200 ml húslevesalaplé (kockából)½ db lime20 dkg jázminrizs1 cs petrezselyem1 gerezd fokhagyma


A combokat megmossuk, a csontok mentén bevágjuk kissé a hús vastag részét, majd megsózzuk őket. Egy nagy serpenyőben felforrósítunk 2 ek olajat, és körbepirítjuk benne a combokat. Hozzáöntjük az alaplét, felforraljuk, majd kis lángon, fedő alatt puhára pároljuk a húst. Közben egy lábasban felforralunk 300 ml vizet. Megsózzuk, belefacsarjuk a lime levét. Ezután hozzáadjuk a rizst, átkeverjük, majd nagyon kis lángon, lefedve puhára pároljuk a rizst 18 perc alatt. Finomra vágjuk a leöblített petrezselymet és a meghámozott fokhagymát, majd elkeverjük a maradék olajban. Nagy lángon ropogósra pirítjuk a csirkecombokat. Rájuk simítjuk a fűszeres keveréket, majd a lime-os rizzsel tálaljuk. Friss salátát kínálhatunk mellé.


Én összesen fél liter levest főztem kockából és a rizst is abban főztem meg. A húst pedig kiszedtem egy forró serpenyőbe, amibe már nem tettem zsiradékot és abban pirítottam pirosra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése