2020. június 7., vasárnap

Citromos-bodzás pite

Ezt a receptet már többször megcsodáltam, de még soha nem készítettem el. Idén is belebotlottam, de mivel eldöntöttem, hogy nem készítek bodzaszörpöt, a megvalósítás elmaradt.
Azonban még mindig tele van a bodzabokrom virággal. Bár már nagy része lehullott és bogyókká alakul a korábbi virág, még így is bódító bodzaillat lengi be az érkezőt. Hát, átgondoltam az elhatározást és mégis csináltam bodzaszörpöt, majd jött ez a sütemény... Csak zárójelben említem meg, hogy a szörp is isteni lett, már jócskán el is fogyott :)


A tésztához: 25 dkg liszt, 10 dkg cukor, 12 dkg vaj, 1 tojás, csipet só, késhegynyi sütőpor
A töltelékhez: 60 dkg görög joghurt, 1,5 dl sűrű (házi) bodzaszörp25 dkg krémes túró, 3-4 ek cukor, 1 cs vaníliás cukor, 1 citrom héja, 8 dkg étkezési keményítő, 3 tojás, csipet só
A díszítéshez: citrom, bodzavirág, mentalevél


A töltelék hozzávalóit kikeverjük.
A formát vékonyan kikenjük vajjal, a sütőt 180 fokra melegítjük.
A tészta hozzávalóit összegyúrjuk. Lisztezett munkafelületen kinyújtjuk, majd kibéleljük vele a formát.
Beleöntjük a tölteléket és 25-30 perc alatt megsütjük a pitét. Akkor jó, ha a krém teljesen megszilárdult.


Langyosra hűtjük, díszítjük, majd szeleteljük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése