2018. június 3., vasárnap

Paradicsomos tojáskrém és brazil limonádé

Alig bírtam kivárni, hogy péntek legyen és mehessünk a tanyára! :) Cica azonnal robogott elénk, ahogy meghallotta, hogy nyílik a kapu. Én meg sem álltam, annyi "kertészkedtem". Füvet nyírtam - közben tönkre is ment a fűnyíró - ágakat vágtam le bokrokról, amik zavarják a kapu nyitását és hasonlók.
És persze főztem...
Napokkal ezelőtt kinéztem Matyi Évi konyhájában ezt brazil limonádét és vártam a megfelelő alkalmat, hogy elkészítsem.


Az első, amibe beleszerettem, az színe volt.


Én nem nagyon szeretem a kesernyés ízeket, ez pedig a várakozásommal ellentétben, kissé kesernyés. De rendkívül üdítő ebben a nagy melegben.


Évi receptje, szó szerint:

Kb másfél liter vízhez :

5 lime (ha nincs akkor citrom)
1/2 pohár cukrozott sűrített tej
5-6 ek cukor
1 es fel liter víz 
1 blender, vagy bármilyen más gép amibe folyadék is mehet és össze tudja turmixolni a hozzávalókat.

A pohár mérete 2,4 dl. Ebben az esetben akinek nincs standard mérőpohara az mérheti 2,5 dl pohárral, ez csak egy limonádé nem sütemény ahol pontosan kell mérni. 4 citromot az 5-ből meghámozunk úgy, hogy a fehér részt teljesen levágjuk róla. Aztán a meghámozott citromokat felvágjuk kockákra, a méret mindegy mert aztán össze lesz turmixolva. Hozzáöntünk 1/2 pohár cukrozott sűrített tejet, és  5-6 ek cukrot, én porcukrot használtam,hogy hamarabb elolvadjon.
  A megmaradt 5. citromunkat jól megmossuk, megdörzsöljük (ajánlom ehhez az italhoz a bio lime-ot vagy citromot használni mivel szükségünk van a héjara is) és 5-6 részre vágva héjával együtt beletesszük a turmixgépbe. Ezután hozzáöntünk, kb fél liter hideg vizet. És az egészet jól összeturmixoljuk. Mikor jól-jól összeturmixoltuk, átöntjük egy kancsóba vagy egy nagyobb üvegbe és hozzáadunk még 1 liter jéghideg vizet. Jégkockákat teszünk a poharakba ráhelyezünk egy kicsi teaszűrőt és átszűrt limonádét ráöntjük . A víz mennyisége  ízléstől függ. Előbb az összeturmixolt gyümölcsökhöz öntsetek 3/4 l vizet, ha úgy érzitek még kell, akkor öntsétek hozzá a fennmaradt 1/4 litert is vagy esetleg többet, ki mennyire szereti édesen. Ha nem isszátok meg mindet, akkor mielőtt inni szeretnétek belőle, mindig keverjétek meg, vagy rázzátok fel az üveget. Aki fél beleturmixolni a héját, mert fél, hogy keserű lesz (pedig nem lesz) az egyszerűen reszelje le a citrom héját és úgy tegye bele a citrom húsát pedig turmixolja össze a többivel. A citromhéj, vagy lime mindenképpen kell bele, vagy így, vagy úgy :)

Paradicsomos tojáskrém akár reggelire, akár vacsorára:


Hozzávalók: 4 keményre főtt tojás, 10 dkg koktélparadicsom, 2 szál újhagyma, 2 ek natúr joghurt, 1 ek majonéz, só, bors


Aprítóban kissé darabosra mixeljük a tojást a tojást és a hagymát. A paradicsomot felkockázzuk, és minden további hozzávalóval összeforgatjuk.
Tetejére vagy snidlinget szórhatunk, vagy az újhagyma apróra vágott zöldjét.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése