2018. június 9., szombat

Epres. mascarponés kocka

Mindenki ismeri a reklámot: ronda és finom! :) Még elcsíptem egy kis epret. Tegnap már lejöttünk a tanyára, mivel az itteni sütőm elég "érdekesen" süt, nem akartam itt kínlódni a tészta megsütésével. Ezért már korán reggel, otthon elkészítettem az egész süteményt. Gyönyörű szép is lett a habos krémmel és az eperszemekkel a tetején. Csakhogy amikor elindultunk, a kapcsos tepsi alját fogtam meg rossz helyen és az egész sütemény pofával előre a földön landolt... Hát, rohandt csúnyákat mondtam! Nem csak azért, mert elrondítottam a művemet, hanem mert már ott álltunk indulásra készen és le- és fel kellett tisztítanom a romokat.
Ennyit sikerült viszonylag fotogénebbre pofozni. Nem szép, na! :))
Receptet majd otthonról teszek fel, mert íg fejből csak nagyjából tudom. :)


A tésztához: 4 tojás, 12 dkg cukor, 10 dkg liszt, fél cs sütőpor, 1,5 dkg kakaó, 1,5 ek olaj
A tojásokat a cukorral alaposan felvertem, a lisztet, kakaót, sütőport összeszitáltam, majd a habba forgattam. Ezután óvatosan az olajat is hozzákevertem. 21x30 cm-es tepsiben sütöttem 180 fokon kb. 18 percig.

A krémhez: 12 dkg fehércsoki, 25 dkg mascarpone, 2 dl habtejszín,, kb. 30 dkg eper



A csokit mikróban felolvasztjuk, picit visszahűtjük. A tejszínt felverjük. A mascarpone-val simára keverjük a csokit, majd a habot is beleforgatjuk. Kb. 20 percre hidegre tesszük a krémet, félreteszünk egy kis tálkányit díszítésnek, a többibe belekeverjük a feldarabolt epret. A piskótát két lappá vágjuk, és megtöltjük a krémmel, a tetejét a félretett sima krémmel bevonjuk, majd habrózsákat nyomunk a tetejére. Apró, fél eperszemekkel díszítjük.
És, ha mindez meg van, akkor jó magasról pofára ejtjük! :))))))))))))))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése