2018. június 13., szerda

Ribizlis kevert

Györgyusz barátnőm egyszerű ribizliséhez fordultam. És ezzel majdnem "kivégeztem" a rekesz ribizlit, amit kedvenc sógornőm küldött! :) Még egy tállal van félretéve egy süteményhez, a többi ribizli chutney és pezsgős ribizlilekvár reinkarnációban folytatja földi pályafutását...
No, de vissza ehhez a nagyon egyszerű kevert süteményhez.Megyek ma vendégségbe, oda viszek belőle magammal! Nagyon gyorsan elkészült. Én még csokichips-szel is feldobtam...


Hozzávalók: 4 tojás, 15-20 dkg cukor vagy édesítő, 1,5 dl étolaj, 1,5 dl tejföl, 30 dkg liszt, 1 cs sütőpor, 1 csipet só, 1 tálka ribizli (20 dkg), porcukor a szóráshoz

Opció: csokicseppek, vagy apróra darabolt étcsokoládé (10 dkg)



A tojásokat a cukorral verd addig, hogy sűrű, habos-krémes legyen-ez eltart pár percig.
Majd add hozzá az olajat és a tejfölt, keverd egyneműre a keveréket. A sütőport, sót vegyítsd el a  liszttel, majd add a tojásos keverékhez. Legvégül keverd bele a ribizli 2/3 részét. Egy 30 x 30-as tepsit (lehet nagyobb is, mert ebben nagyon magas lesz a sütemény) bélelj ki sütőpapírral, majd zúdítsd bele a masszát, a tetejére szórd rá a maradék ribizlit.
A 175 fokra előmelegített légkeveréses sütőben süssed aranybarnára, k.b.35 perc, de amennyiben nagyobb tepsit használsz kevesebb lesz az idő. Az elkészült süteményt gazdagon porcukrozd le és szeleteld tetszőleges formára. 
Tipp: reszelt citromhéjjal vagy 1 vaníliarúd kikapart magjával még ízletesebbé teheted. (Én ezt most teljesen elfelejtettem)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése