2018. június 16., szombat

Shakshuka

Na, ez is egy olyan fogás, amit évek óta nézegetek és csak készülök megcsinálni. Sajnos a fiam ma nincs itthon, ő nagyon szeretné, ellenben a lánykám itthon van, s mivel ez húsmentes, ő is ehet belőle. :) Szeretem a közel-keleti ízeket és Izraelben élő konyhatündérkék nagyon finom recepteket osztottak meg erről a fogásról. Azt írják, petrezselyemmel is jó, de valahogy nekem a koriander elengedhetetlen ezekhez a  fűszerekhez és ízekhez... Egyébként az étel Tunéziából származik, de Izraelben is gyakran előfordul. Főként reggelire eszik.


Hozzávalók: 1 kisebb fej hagyma, 1-2 gerezd fokhagyma ízlés szerint, 3/4 kg paradicsom, 1 kis doboz paradicsompüré, só, bors, fél tk. kömény, fél tk. római kömény, fél tk. kurkuma, 1 tk őrölt pirospaprika, 1 tk vörösborecet, 1 tk méz, 1 chilipaprika, 1 piros kaliforniai paprika, 
mángold (most bébi-spenót), tojás, koriander vagy petrezselyemzöld


A paradicsomok héját lehúztam, a húsukat felkockáztam. A hagymát apró kockára vágtam és 2 ek. olívaolajon puhára pároltam. Hozzáadtam a kisebb kockára vágott kaliforniai paprikát és azt is puhára pároltam. Ezután beletettem a finomra vágott fokhagymát és a fűszereket, valamint az apróra vágott chilit is. Egy percig kevergettem, majd a serpenyőbe öntöttem a paradicsomot. Belekanalaztam a paradicsompürét, hozzáadtam a vörösborecetet (szoktam balzsamecetet is használni, csodás vele) és a mézet, megsóztam, majd lassú tűzön kb. 15-20 perc alatt sűrűre főztem. A spenótot megmostam, felcsíkoztam és a közben besűrűsödött fűszeres paradicsomszószhoz adtam a  sült paprikával együtt. 
Végül a raguba mélyedéseket készítettem, ide ütöttem egy-egy tojást, és már csak addig főztem, míg a tojások fehérje megszilárdult, de a sárgája még folyós maradt. Megszórtam friss koriander zölddel és máris tálaltam. Forrás: Limara 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése