2019. június 17., hétfő

Ribizli--chutney

Drága sógornőm nyáron mindig ellát friss gyümölcsökkel. Képes volt ebben a hőségben ribizlit szedni és Szegedről elhozni. :)
Egy rekesz ribizli kb. 6-7 kiló. Hát, mondtam ám csúnyákat, miközben szemeztem! :)))) Lett belőle ribizli-zselé és egy részéből ribizli-chutney.
Mostanában chutney lázban égek, meggyből már készült, most a ribizli a k9övetkező, aztán málna és sárgabarack biztosan lesz! :)


1 kg ribizlit odatettem főni. Amikor már a szemek megpuhultak, összeestek, akkor átpasszíroztam az egészet. A lábasban megdinszteltem kis lángon 2 fej apróra vágott hagymát. Tettem hozzá 2 gerezd lereszelt fokhagymát és egy jó ujjnyi reszelt gyömbért, 1 tk szecsuáni borsot. Dinszteltem pár percig tovább. Hozzáöntöttem a passzírozott ribizlit, adtam hozzá 25 dkg barna cukrot és 1 tk sót. Kb. 1 órán keresztül  hagytam főni, időnként megkevertem. Kicsit besűrűsödött. Üvegekbe szedtem és száraz dunsztba tettem őket.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése