2019. június 1., szombat

Panzanella - az olasz kenyérsaláta - újra

Merthogy már készült. Tökéletes felhasználása a maradék kenyérnek és tényleg isteni finom! Toszkánából indult világhódító útjára ez a saláta. Nem igényel különösebb konyhai jártasságot sem az elkészítése!


Kb. 25-30 dkg szikkadt kenyeret kockákra vágtam. 70-80 dkg különböző fajtájú paradicsomot felkockáztam (volt benne sárga, piros, fekete koktéparadicsom,fürtös paradicsom, ún. húsparadicsom) Megsóztam, szűrőbe tettem és hagytam állni több, mint egy órát úgy, hogy alá tálat tettem, oda csöpögött a leve. Ezután a paradicsomot tálba öntöttem. Rákockáztam 2 fej lilahagymát és egy jó nagy marék felkarikázott fekete olajbogyót. Összeforgattam.
Egy serpenyőbe olívaolajat öntöttem, beledobtam egy nagyobb szál rozmaringot, kicsit átpirítottam, majd hozzáadtam a kenyérkockákat. Állandóan forgatva aranyszínűre sütöttem és félre tettem.


A paradicsom felfogott levébe reszeltem 2 gerezd fokhagymát, öntöttem hozzá olívaolajat és balzsamecetkrémet (mindkettő citromos volt). Sóztam, borsoztam, szórtam bele pici Cayenne- borsot. Ezt a szószt öntöttem a paradicsomra, Adtam hozzá 1 cs mini-mozzarellát is, úgy gondoltam, elrontani nem fogja. :)
Az egészet összeforgattam a kenyérkockákkal. Oregánóval és apróra vágott fekete bazsalikommal szórtam meg. Tetejére erőspaprika karikákat tettem, finom is, de inkább a színek kedvéért. :)
Így frissen fogyasztva finom, ropogós. Ha állni hagyjuk, akkor a kenyér felszívja a salátalét és szinte elolvad az ember szájában...
Nem tudom, hogy a finomabb! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése