2020. szeptember 27., vasárnap

Kétféle ebéd - mert hosszú lesz a hét

 Talán a fiacskám is erre vetődik, hát olyasmit főztem, ami nagy valószínűséggel nyerő lesz! :)

Az izraeli csoportban találtam mindkét receptet és egyszerűen nem tudtam dönteni. A tajine-t már korábbról ismerem és tudtam, hogy van itthon marokkói sós citromom is. Tajine edényem nincs, de semmi gond, egy vastag falú, tetővel ellátott edényben is tökéletes lesz :)


Most nem a régebben elmentett receptemet használtam, hanem amit Szlovákiába élő Agnes osztott meg tegnap, mert ő tegnap főzte meg, és annyira színes volt, hogy pont olyanra akartam én is... Hát ilyen lett:


És Agnes receptje: 

Csibe combokat félbevágom, gyengén fahéj és szárított gyömbér megy rá. 2 nagy hagyma felvágva kockákra (nagyobakra), 4 gerezd friss fokhagyma felvágva. Ez így együtt megy a tajineba, jól összekevered. Megy hozzá: kurkuma, sós marokkói citrom, sáfrány, méz, pici víz, kevés pirospaprika, só, kevés sűrített paradicsompüré. Megint jól megkevered, letakarni a tajinet. Lassú tűzön úgy 1 órán át főzöd. Semmit nem csinálsz vele (tajine), de közben kell csinálni egy erős, sűrű szirupot olyan 1 dl víz, cukor, fahéjból. És ezt, ha puha, úgy 1 óra után a csibe, ráöntöd, még pár percig főzöd és kész. A lének jó sűrűnek kell lenni, azért kevés víz!!!

Ha nincs marokkói sós citrom, 1 citrom leve (még régebben, amikor nem csináltam a sós citromokat, így csináltam) Ha nincs méz, lehet sárgabarack dzsemet 1-2 kanál.

Majd mandula és sok petrezselyem megy rá. Kuszkusz, pita, mindenhez.


A másik ma étekemet pedig Katalin hozta. Tényleg sokat tipródtam a két fogás között, de jó lesz ez elvinni magammal majd ebédre. Amúgy a férjem ízlés világához ez valószínűleg közelebb ál:


És Kati receptje: 

Paradicsomos húsgolyók burgonypüré ágyon.

Burgonyapüré: 1 kg burgonyát héjában megfőzünk. Megpucoljuk. Adunk hozzá 100 g kockára vágott vajat, frissen őrölt feketeborsot, 1 tk sót. Összetörjük. 50 ml tejet öntünk hozzá és összedolgozzuk. Egy sütőtálba terítjük, félretesszük.

Húsgolyó: 300 g darált hús, 1 db tojás, 3 ek darált keksz (háztartási), de lehet darált zabpehely vagy kenyérmorzsa is. 1 db kisebb kockára vágott vöröshagyma, ½ tk kömény, 1 tk fűszerpaprika, 1 tk só, 1 tk frissen őrölt feketebors. Az egészet összedolgozzuk, majd diónyi nagyságú golyókat formázunk. Egy tálba tesszük, meghintjük liszttel és rázogatva bevonjuk vele a golyókat. Serpenyőbe pici olajat öntünk és megpirítjuk a húsgolyókat. Az egészet ráöntjük a burgonyapürére. A serpenyőbe ismét kicsi olajat öntünk, hozzáadunk 300 ml paradicsompürét, 50 ml vizet, ½ tk feketeborsot, ½  tk sót, 5 g bazsalikomot. Elkeverjük és összefőzzük. Ráöntjük a húsos burgonyapürére, majd megszórjuk 150 g reszelt sajttal. 180 fokos sütőben 10 perc alatt összesütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése