2020. szeptember 12., szombat

Chili-zselé

 Ezt sem most készítettem először. Nagyon szeretem! Sajtokkal, de simán egy szendvicsre is nagyon finom. És az feltételezésekkel ellentétben egyáltalán nem méreg-erős! :)

Én egyszerűen gyönyörűnek látom ezt a rubintpiros színét! <3


4  kápia paprikát nagyobb kockákra vágtam, 2-3 chilipaprikát (amiket kesztyűvel!) kimagoztam és 1 dl vízzel aprítógépbe szórtam. Jó alaposan összedaráltam, majd puhára főztem kis lángon. Szűrőn átpasszíroztam egy edénybe. Közben 30 dkg cukrot, 1 dl fehérborecetet felforraltam 3,5 dl vízben. A paprikamasszában elkevertem 1 cs 3:1-ben zselésítőt és acukro-ecetes vízbe kevertem. 5 percig hagytam forrni, majd csírátlanított üvegekbe szedtem, befőző fóliával és kupakkal lezártam, fejre állítottam 5 percre. Kihűlés után mehet is a polcra, arra a rövid időre, amit átvészel kibontás nélkül! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése