2020. szeptember 13., vasárnap

Sertésszűz tejszínes, rókagombás, zöldborsos szósszal, vajban sütött nudlival

 Egyik kedvenc csoportomban Judit szép csendben, folyamatosan olyanokat főz, hogy azonnal késztetést érzek, hogy én is elkészítsem ugyanazt, ugyanúgy!

Róka-imádatom nem csak a négylábó ragadozó felé izzik, hanem a színét visszaadó gombáéban is. Ami viszonylag ritkán kapható... Amikor Dzsudit feltette ezt a receptet, kerestem mindenhol, de nem találtam. Na, aztán tegnap szembejött velem a rókagomba, így a vágyott étel ma tányérra is kerül:



A szűzpecsenyét ujjnyi vastag érmékre vágtam, sóztam, borsoztam mindkét oldalukat. Kevés oaljon, nagy lángon megpirítottam. Kisebb tepsibe tettem a korongokat, fóliával lefedtem és 100 fokos sütőbe toltam, amíg elkészült a mártás..

A hús zsiradékára dobtam piruni a darabolt rókagombát, sóztam, borsoztam és 1 ek zöldborsot (üvegben lehet kapni) is adtam hozzá. Leöntöttem 1/2 dl konyakkal. Addig pároltam, míg az alkohol elpárolgott belőle. Ekkor megszórtam jó sok apróra vágott petrezselyemmel, felöntöttem 150 ml tejszínnel és jól összeforraltam. Lehúztam a tűzről, beledobtam 5 dkg jeges vajat, ezzel sűrítettem kicsit be a szószt.

1 cs készen kapható krumplinudlit 5 dkg vajon pirosra sütöttem, ez lesz a köret hozzá


Dzsuditom! Imádlak, na! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése