2020. szeptember 16., szerda

Mazsolalekvár

 Ma, úgy látszik, rá vagyok kattanva a mazsolára. De annyira elvarázsolt ez a "lekvár". Idézőjelbe tettem, mert igazából nem lekvár. Talán dzsem inkább. 

Illatos, finom! Fahéjas, vaníliás és a mazsola mellett alma van benne...



Reggel beáztattam 8 dl langyos vízbe 30 dkg mazsolát. Persze előtte megmostam és lecsöpögtettem. Ha úgy van időd, akkor előző este kell beáztatni és egész éjjel hagyni kell.
Lábasba öntöttem, adtam hozzá 2 db lereszelt almát, 20 dkg barna cukrot és először nagy lángon felforraltam, majd egészen kicsi lángon, időnként megkeverve - sűrűre főztem. Amikor elég sűrű lett, elzártam a lángot alatta, megszórtam 1 tk őrölt fahéjjal, hozzáadtam 5 ek rumot és 1 ek vanília esszenciát. És már ment is a fertőtlenített üvegekbe. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése