2020. február 23., vasárnap

Papagáj mini kuglóf

Szeretem a kuglófot - gyerekkoromat ídézi.
Többnyire azonban nem fogy el egy egész kuglóf. Ezek a kcsik viszon igen :) Már többször találkoztam ezzel a háromszínű kuglóffal, hát tegnap este megcsináltam. Fiam, azon melegében megkóstolta és nagyon dícsérte... A háttérben Dédnagymamám emléllönyvéből egy oldal, ami bejegyzés Debreczenben született 1893-ban :)


Hozzávalók: 150 g vaj, 150 g cukor, 2 egész tojás, 115 g tejföl, 150 g liszt, fél cs sütőpor, fél cs puncs ízű pudingpor, 1 ek rum, 1 ek cukrozatlan kakaópor, 1 ek vaníliaaroma


A megolvasztott vajat a cukorral és a tojással habosra keverem. Hozzákanalazom a tejfölt, és a sütőporral összekevert lisztet. Jól összekeverem és ezt a tésztát, három egyenlő részre osztom. Az elsőbe a pudingot és a rumot (ez elhagyható), a másodikba a kakaóport, a harmadikba a vaníliaaromát teszem és ezeket is jól összekeverem.  A szilikonformát kivajazom, és belekanalazom a formába a masszát. Mindegyikből 2-2 evőkanállal tettem, úgy, hogy rétegeztem, hogy minél színesebb legyen majd a kuglóf. A forma kb. ¾ -ig teszem a tésztát, mert sütés közben meg fog dagadni. Előmelegített 220 fokos sütőben 15-18 percig sütőm úgy, hogy a forma alá egy tepsit teszek.



A recept tegnap ITT jöt szembe velem :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése