2020. január 4., szombat

Marokkói sós citrom

Megjelent a Meyer citrom, megint meg fogok hülyülni! :)))) Ez a marokkói sós citrom nagyon finom salátákba, és marokkói ételekbe.
De mit is tudunk a Meyer citromról? Azon kívül, hogy az utóbbi pár évben a gasztronómia sztárja lett.
Citromféle, citromként árulják. Narancsosabb színű, mint a megszokott citrom, kicsit gömbölyűbb és simább a felszíne. Rendkívül lédús és kevésbé savanyú, mint a citrom. Nagyon jól passzol krémekbe, süteményekbe, sőt a lemon curd (angol citromlekvár) is különlegesen finom belőle!
Kalifornia szimbóluma a Meyer citrom, mely nevét Frank N. Meyerről kapta. Frank Nicholas Meyer 1875-ben született Hollandiában.1901-ben emigrált Amerikába, mezőgazdász képesítést szerzett. Sokat utazott Ázsiába. 1907-ben peking közelében, egy kis faluban meglátott egy kis fát, amin élénksárga gyümölcsök nőttek. Hosszú és érdekes Mr. Meyer története, röviden talán elég annyi, hogy ő honosította meg Kaliforniában ezt a citromot, amit aztán róla neveztek el. És akkor mutatom az egyiptomi sós citromot:


Ehhez a mennyiséghez 20 szép, nagy Meyer citrom kellett. Ez az üveg kb. 1,5 literes.
A citromokat keresztben bevágtam az aljáig, de nem vágtam át őket teljesen. Nagyszemű sóval jól megtömködtem őket a vágások mentén és viszonylag szorosan az üvegbe ültettem őket. Babárlevelet és egész koriandert szórtam rá és teljesen feltöltöttem az üveget Meyert citromlével. A tetejére került még 1 ek extra szűz olívaolaj.


Most 3 napig pihen így a konyhában, majd hűtőbe kerül és csak várni kell, amíg jól összeér. Ez kb. 30 nap. Minden nap érdemes felrázni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése