2020. január 18., szombat

Gomba keksz

Régóta szemezek ezzel a keksszel. Most jött el az idő. Az első adag nem lett túl szép, a tésztával is megkínlódtam egy kicsit, de végül nagyon szépek lettek (szerintem) :)


Hozzávalók: 250 g vaj, 250 g porcukor, 2 tojás, 250 g keményítő, 650 g rétesliszt, 1 cs sütőpor, 1 citrom reszelt héja, kakaópor
A vajat habosra keverjük a cukorral, majd egyenként beledolgozzuk a tojást. Belereszeljük a citrom héját. A keményítőt, a lisztet és a sütőport összekeverjük és a tojásos keverékbe dolgozzuk. Tésztát gyúrunk belőle. 2 órára a hűtőbe tesszük. Kis golyókat formálunk a tésztából és sütőpapíros tepsire ültetjük öket. Egy bármilyen aromás üvegcse száját megnedvesítjük, kakaóporba mártjuk, majd belenyomjuk a tészta közepébe:


És akkor itt mondom el: helyet kell hagyni a gombák között a tpesiben, mert kissé elterül. Amikor kivettem a hűtőből a tésztát, nagyon kemény volt. Ekkor kicsit próbáltam átgyúrni, de nagyon porlott. A végén még tettem hozzá 1 kisebb tojást és nagyon kevés vizet, hogy olyan tészta legyen, amivel lehet dolgozni. Az eredeti tésztát is össze lehetett gyúrni valamennyire, de ahogy a kakaózás jött, már esett is szét. Inkább nem kínlódtam vele. 2-3 darab készült az eredeti tésztából, de mivel száraz volt, sütés közben szét is esett. Úgyhogy azt javaslom, érzésre adjatok még hozzá tojást és/vagy vizet, hogy jó legyen!


170 fokos sütőben pontosan 10 percig sütöttem őket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése