2019. december 31., kedd

Tünde zserbógolyója

Kolléganőm/főnöknőm Tünde receptje és útmutatása alapján készítettem ma zserbógolyókat. Nem jönnek vendégek, nem készülünk sehová, de a fiam itthon lesz velünk egy kicsit. Kell valami nassolnivaló...


Hozzávalók: 15 dkg darált keksz 20 dkg darált dió, 3 ek rum, 6 ek lekvár (barack, szilva, stb.), pici só, 2,5 tábla étcsokoládé, 2 ek olaj


Jól összegyúrjuk, hogy szaftos legyen, dió nagyságú golyókat formálunk, picit állni hagyjuk. Ha túl puha, kevés keksszel, ha szárazabb, lekvárral javítunk az állagán. Kb. 2,5 tábla csokoládét megolvasztunk 2 ek olajjal. A golyókat egyesével megforgatjuk benne, villával kiemeljük, lecsöpögttjük, sütőpapírral tesszük, ha megdermedt, kapszlikba tehetjük. Tetejét színes, apróra vágott kandírozott gyümölccsel, tejcsokival, vagy fehércsokival díszítjük.


Én most ehető aranycsillámmal díszítettem. És a golyókba tettem kevés porcukrot is. Elvileg nem kell bele, hiszen a lekvár elég édes. Csakhogy én nem csinálom túl édesre a lekvárokat, így amikor megkóstoltam a masszát, hiányzott a porcukor belőle.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése