2019. december 25., szerda

Tonhal steak és vegán fasírt

Ebédhez előétel tavaly Zsuzsi baártnőmtől tanult avokádós-mangós saláta.


2 érett avokádót megámoztam, felkockáztam és azonnal meglocsoltam lime-lével. 2 db érett mangót is felkockáztam és 1 donoz mini-mozarellát szintén. 1 szál újhagymát felkarikáztam.
A mártáshoz kifacsartam 2 narancs levét (1,5 dl kell legyen). Beforraltam, majd beletettem 1 ek mézet, kevés lime-lét, sóztam, őrölt borssal és reszelt gyömbérrel ízesítettem, a végén öntöttem hozzá olívaolajat.
Salátagyűrűkbe tettem egy réteg avokádót, rá egy rétegmozzarellát, majd a mangóréteggel zártam. Lehúztam róluk a salátagyűrűt és néhány kanál dresszinggel locsoltam meg, fenyőmaggal, gránátalmamaggal és snidlinggel díszítve tálaltam.


Tonhal steak a húsevőknek, vegán BBQ fasírt a vegán konyhán előnek :)


Nagy előnye ennek az ételnek, hogy tényleg gyorsan elkészül. Bár szeretek a konyhában alkotni, mostanra már eléggé elfárdtam...


Azt mondják, finomra sikerült! :) Köretnek balzsamos kelbimbó volt, ennek még nagyobb sikere vot! :) Ha receptet kér valaki, szívesen beírom mindkettőt!

Na, akkor írom a vegán receptet, mert érkezett kérés :)
200 g vegyes diófélét (dió, mogyoró, kesu dió, pekán dió vegyesen) aprítógépben ledarálunk. Hozzáadunk 1 doboz leszűrt lecsekonzervet. Az eredeti recept szerint 4 db felengedett mélyhűtött vegán kolbászt (ilyet nem találtam, de vegán kolbászt igen), 15 levél zsályát, 2 ek BBQ szószt, 2 ek vizet, sót, borsot, krémesre daráljuk. Sütőpapírral bélelt kenyérformába simítjuk egy spatulával, ttejére kenünk 4 ek BBQ szószt, elsimítjuk, 200 fokos sütőben 20-30 perc alatt megsütjük.
Balzsamos kelbimbó: 1/2 kg kebimbó külső leveleit leszedjük, a bimbókat félbevágjuk. Tepsibe simítjuk, olívaolajjal megspricceljük. Sózzuk, borsozzuk, összeforgatjuk. 200 fokos sütőbe toljuk 15 percre. Tálba szedjük, meglocsoljuk 1 ek balzsamecettel, 1 ek juharsziruppal, összekeverjük. Tetejét megszórjuk gránátalma magokkal és ropogós hagymakarikákkal.



És az ünnepi torta: Narancsos gesztenykrémes torta


3 megjegyzés:

  1. Én a BBQ fasírt receptjéért nagyon hálás lennék, és, bár csak vegetáriánus vagyok, sźivesen kipróbálnám:) előre is köszönöm! Áldott ünnepet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Gréta!
      Máris írom a kép alá! :)
      Áldott ünnepet Neked is :)

      Törlés
    2. Hálásan köszönöm! És csak egyszerű lencsesültet szoktam készíteni más zöldségekkel (Répa, zeller, gomba), és csak kevés olajos maggal, de szilveszterkor biztosan ezt készítem el:)

      Törlés