2019. február 24., vasárnap

Francia sajtleves

Ma "fiamnap" van :) Vagyis ma hazajött a fiam, így elsősorban az ő kedvére készült a mai ebéd. Ha a kedvében akarok járni, választhatok mexikói konyha, tészta-féleségek, krémlevesek közül. Hát, ma krémleves és tészta készült.
Facebook csoportban találtam ezt a levest. Eredete, ha jól sejtem Hankka blogjában van...


Hozzávalók: 5 dkg vaj, 1 púpozott ek liszt, 1,5 l húsleves, 40 dkg camembert sajt, só, őrölt fehér bors, morzsolt kakukkfű, 2 gerezd fokhagyma

A tálaláshoz: pirított kenyérkocka


A vajon megpirítjuk a lisztet, felengedjük  a lehűlt húslevessel, felforraljuk. Hagyjuk felolvadni benne a szeletekre vágott sajtot, majd átszűrjük. (A camembert sajt nem olvad el tökéletesen, én kicsit passzíroztam, majd, ami visszamradt a szűrőben beletettem vissza a leveste)

A levest ízesítjük sóval, borssal, zúzott fokhagymával, kakukkfűvel, és kis lángon pár percig főzzük.  Croutonnal tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése