2021. január 3., vasárnap

Nagymamám felejthetetlen sajtbudingja

 Az egyik legféltettebb családi receptem! Többször megosztottam már, pl. itt

Annyi különbséggel, hogy a párolt káposzta most savanyú káposztából készült és rájöttem, így az igazi! Nagymamám is azzal készítette. Édes káposztából nem ugyanaz!

2 szelet füstölt szalonnát felkockáztam, zsírját kisütöttem, majd rádobtam egy nagy fej apróra vágott hagymát. Jól összedinszteltem és megszórtam 2 fakanálnyi cukorral. Hagytam karamellizálódni, majd hozzáadtam 1 kg megvágott savanyú káposztát. Ízesítettem 1 db babérlevéllel, őrölt borssal és öntöttem alá 3-4 ek fehérbort. Fedő alatt, időnként megkverve puhára pároltam, majd levéve a fedőt kicsit megpirítottam.

Millió emlék jut eszembe, amikor készítem. Tegnap a fiam juttatta eszembe, amikor telefonált, hogy beszámoljon, mennyire örült a karácsonyra kapott sajtvágó késkészletnek és a hozzá tartozó sajtoknak, majd megjegyezte, hogy mennyire finom az a káposztás sajtbuding...

Hát, ha szerencsém van, ma jön is haza, úgyhogy lesz öröm! :)


Ez a cseréptál, amiben készült, nagy örömömre szolgál! Ugyanis ezt a tálat valaki kirakta, mert már nem volt szüksége rá!
Én megtaláltam és csak gyönyörködöm a szépségében! Most pedig fel is avattam :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése