2021. január 16., szombat

Kakaós csiga

 Még mindig betegeskedés van nálunk, úgy látszik a január úgy általában nem a szerencse-hónapom, bár januári születésű vagyok. Ma krumplifőzeléket készítettem és sütöttem finom kakaós csigákat. Olyan igazi, puha foszlós, nagyon sok kakaóval szórt csigát. Rengeteg kakaós csiga receptem van, azokból hoztam össze ezt:


A tésztához először összegyúrtam 250 g vajat 75 g liszttel, majd folpackon téglalapot lapogattam belőle, becsomagoltam és betettem a hűtőbe.
2,5 dkg élesztőt 1 ek porcukorral villával jól szétnyomkodtam és hagytam szobahőmérsékleten kelni, amíg teljesen cseppfolyós lett.
Összekevertem 450 g lisztet, 3 dkg vajat, jó nagy csipet sót, 6 dkg porcukrot és 250 ml langyos tejet, majd beledogoztam az elfolyósodott éplesztőt. Addig gyúrtam-dagasztottam, amígy összeállt és elvált a tál oldalától. Ekkor lefedtem (kelesztőtálban készült), hagytam az egyenletes hőmérsékleten kelni kb. fél órát. Lisztezett deszkán ellapogattam a tésztát téglalap alakúra, közepére tettem a visszahűlt lisztes vajat és belecsomagoltam a tésztába.  Kinyújtottam, félbehajtottam még kétszer. A második hajtogatás után újra ment a hűtőbe fél órára. 
Amikor lejárt az idő, a sütőt begyújtottam 210 fokra. 15 dkg cukrot összekevertem 5 dkg kakaóporral. A tésztát kinyújtottam, figyelve, hogy tartsam a téglalap alakot. Nagyjából fél centi vastagra nyújtottam. Megkentem vékonyan olajjal, a felső, hosszabbik szélét nem kentem meg, hogy ne nyíljon majd ki. Vastagon rászórtam a cukros kakaót és szorosan feltekertem. Éles késsel 1,5 cm vastag tekercsekre vágtam, amiket sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztattam kis távolságra egymástól. A kiszóródott és a maradék cukros kakaót elosztottam a tetejükön: 


Betoltam a forró sütőbe, aminek aljába kis tálkába vizet tettem, hogy gőzben tudjanak sülni. 210 fokon 10 percig sütöttem őket, majd lejjebb vettem a hőfokot 180 fokra és még 6-8 percig sütöttem. Itt már figyelni kell, hogy ne égjenek meg!
Rácson hagytam őket kihűlni, porcukorral meghintve kínáltam:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése