2016. november 6., vasárnap

Sajtbuding párolt káposztával

Sokan kértétek Nagymamám sajtbuding receptjét, amit a múltkori televíziós műsorban is megfőztem. Ma ez volt az ebéd. :)

15 dkg szobahőmérsékletű vajat kevés sóval kihabosítunk. 3 tojás sárgáját egyenként beledolgozzuk, habosra keverjük. Hozzáadunk 3 ek tejfölt, 15 dkg reszelt füstölt sajtot és 30 dkg áttört, langyos főtt krumplit. Elkeverjük. Beleforgatjuk a keményre vert tojásfehérjét és apránként 3 csapott ek lisztet. Kivajazott, prézlivel meghintett formába töltjük. Vízzel telt edénybe állítjuk és betoljuk a 180 fokos sütőbe. Amikor már szép piros a teteje és illatozik a konyha, készen is vagyunk. Amíg sül, elkészítjük a káposztát. Én most savanyú káposztából csináltam. 1 fej karikákra vágott hagymát kevés olajon megdinszteltem. Amikor már szép színe lett, meghintettem 1 ek cukorral és hagytam, hogy a cukor karamellizálódjon. Ekkor hozzáadtam 1/2 kg savanyú káposztát. Kicsit sóztam és borsoztam, majd fedő alatt puhára pároltam.
Ha ügyesek voltunk, akkor a sajtbuding szépen kifordul a formából. (Én most nem voltam annyira ügyes...:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése