2021. január 7., csütörtök

Fetás karfiolleves

 Tulajdonképp meg is szokhattam volna, hogy nem szokott nálam jól indulni az év... 

Az idei sem kivétel, most imádott férjem gyengélkedik. Nem is mentem ma dolgozni, mert nem akartam magára hagyni, sőt még holnap is itt leszek vele. Étvágya nem sok van, folyadékot nagyon nehéz belediktálni. Főztem egy nagyon finom, pikáns levest, az talán mindkét funkciónak részben megfelel. Mondjuk a legfőbb hozzávaló, az aggódás és a mérhetetlen szeretet, amit még beletettem...


Hozzávalók: 1 fej vöröshagyma, olívaolaj, 40 dkg karfiol, 1 ek őrölt kurkuma, 2 gerezd fokhagyma, 1,5 liter zöldségleves (kockából csináltam), só, bors, 10 dkg feta sajt, 1 dl natúr joghurt, ¼ citrom leve, 1-2 csepp chilikrém, 1 kis cs petrezselyem vagy snidling

A finomra vágott hagymát dinszteljük puhára az olajon. Adjuk hozzá a kis rózsáira szedett karfiolt és a kurkumát. Pirítsuk át, adjuk hozzá a zúzott fokhagymát, majd öntsük fel a levessel. Sózzuk, borsozzuk és lefedve főzzük puhára. Mikor megpuhult, adjuk hozzá a fetát és a joghurtot. Botmixerrel krémesre keverjük. Sózzuk, borsozzuk, citromlével és chilikrémmel ízesítjük. Tálaljuk aprított petrezselyemmel vagy snidlinggel.

Ha pirított kenyérkockát is kínálunk hozzá, akkor jól is lakhatunk tőle :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése