2021. január 9., szombat

Kókuszos-grízes kocka

 Csak mert nincs hétvége süti nélkül! :) Nem túl édes sütemény, ha valaki az édesebbet szerei, a végén keverjen még hozzá porcukrot! Nekem pont így finom, bár én inkább édes-szájú vagyok...


A piskótához: 6 tojás, 12 dkg cukor, 3 dkg kakaópor, 1 cs sütőpor, 12 dkg liszt

A krémhez: 5 dl tej, 5 dkg cukor, 4 ek búzadara, 5 dl hideg habtejszín, 10 dkg kókuszreszelék, 2 dkg zselatin

Díszítéshez: kókuszreszelék

A fehérjét kemény habbá verjük a cukorral, majd hozzákeverjük a sárgáját, végül beleforgatjuk a kakaóval és sütőporral elkevert lisztet. 20 x 30 cm-es, sütőpapírral bélelt tepsibe kenjük és 2 lapot sütünk belőle 170 fokon. A tejet a cukorral felforraljuk, folyamatos kevergetés mellett beleszórjuk a búzadarát. 1-2 perc alatt sűrűsödésig főzzük, majd kihűtjük. Alaposan átkeverjük, hozzáforgatjuk a habbá vert tejszínt, a kókuszreszeléket, végül az 1 dl hideg vízben megduzzasztott, majd forróra melegített zselatint. Összetöltjük a lapokat úgy, hogy egy vékony rétegben a tetejére is jusson. Legalább 2-3 órára hűtőbe tesszük. Tálalás előtt megszórjuk kókuszreszelékkel.

Én úgy csináltam a piskótát, hogy kétszerre kevertem kis és sütöttem meg. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése