2020. október 18., vasárnap

Vaníliapudingos almás

 Az úgy volt, hogy tegnap Lúdláb szeletet csináltam és nem is akartam mást már. De amikor még nem döntöttem el, hogy mi is készüljön, a mélyhűtőből elővettem 1 csomag lefagyasztott almát, ami mára felengedett. Hát, kezdeni kellett valamit vele...


A tésztához: 20 dkg zsír, 50 dkg liszt, csipet só, 20 dkg cukor, 1 tojás, 2-3 ek tejföl
A lisztet elmorzsoljuk a zsírral, majd hozzáadjuk a többi hozzávalót és jól meggyúrjuk. A tejfölt csak kanalanként adjuk hozzá, hogy ne lágyítsa el nagyon!
Fóliába csomagolva, 1 órára hűtőbe tesszük.


Töltelék: 4 el búza dara, 6 nagyobb alma, 1/2 liter tej, 3 cs vaníliás pudingpor, 9 ek cukor

A tésztát kétfelé osztjuk, egyik felét zsírpapírral fedett tepsibe nyújtjuk. Megszórjuk a grízzel, majd kirakjuk a felszeletelt almával, illetve én reszelt almát fagyasztottam le, így azt terítettem el rajta. A pudingporból, cukorból és a tejből pudingot főzünk, amit még melegen elsimítunk az almán. A maradék tésztát is kinyújtjuk és csíkokra vágjuk, amivel berácsozzuk a puding tetejét. 180 fokos sütőben kb. 30 perc alatt megsütjük. Picit hagyjuk hűlni, majd porcukorral meghintjük és felvágjuk. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése