2020. október 20., kedd

Rusztikus-diós gyökérkenyér

 A rusztikus szó jelentése: falusi, díszítés nélküli. És igen, erre a kenyérre jellemző az egyszerűsége. Bár nem készül el túl gyorsan, ám annál finomabb. Évekkel ezelőtt készítettem először, azóta ez a lánykám kedvence. Most megsütöttem, hiszen megígérte, hogy eljön érte! :)))))))))))



Sütést megelőző este kezdjük a kenyérkészítést.
Hozzávalók: 150 g világos rozsliszt (nekem csak teljes kiőrlésű lisztem volt itthon, abból is tökéletes), 50 g BL 80 liszt (kenyérliszt)m csipet cukor, 5 g élesztő, 130 g víz
Összegyúrjuk a hozzávalókat, amit lefedve éjszakára huzatmentes helyre teszünk (én kelesztőtálba tettem és beraktam a mikróba, ott biztos nincs hőmérséklet ingadozás).
Reggelre a térfogata megnő, szerkezete lyukacsos lesz


Ehhez a kovászhoz hozzáadunk 100 g natúr joghurtot, 80 ml langyos vizet, 300 g kenyérlisztet, 2 ek burgonyapelyhet (nekem nem volt), csipet aszkorbinsavat (ez sem volt, így egy csipet citromsavat tettem bele, 10 g élesztőt, 1 tk olajat, 1 tj cukrot és sózzuk meg. Jól összedagasztjuk a tésztát, a vége felé hozzáadunk még 5-6 dkg durvára vágott, pirított diót. Kiolajozott kelesztőtálban hagyjuk duplájára kelni. Gyengén lisztezett munkalapra borítjuk, kézzel kb. fél centi vastag téglalappá egyengetjük. Hosszában kettévágjuk a téglalapot. Az így kapott csíkokat a két végénél ellenkező irányba megtekerjük párszor (mintha ruhát csavarnánk ki). Külön-külön sütőzacskóba tesszük, ismét hagyjuk megkelni, majd lespricceljük kevés vízzel. Elkötjük a zacskók száját és 200 fokos sütőbe tesszük. Kb. 30-35 perc alatt pirosra sül. Zacskóból kivéve (vigyázz a gőzzel!) rácson hagyjuk kihűlni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése