2020. október 4., vasárnap

Kívül töltött csirke

 Igen, mert belül már töltve van - ahogy barátnőm megjegyezte a szőkenős viccre utalva! :)))) Egyébként meg nem is! Gyerek koromban a töltött csirkét a tölteléke miatt szerettem leginkább. Hát, most készült sok töltelék, de kívülről került a csirkére és így nagyon jól át is sült. Puha, szaftos lett a végeredmény. Csalamádéval tálaltam :)


Egy csirke húsos részeit pirosra sütöttem. nem fűszereztem, semmit nem tettem rá, csak kevés olajat alá. Felöntöttem 1,5 liter húslevessel, lefedtem és egy órán keresztül lassú tűzön puhára főztem.

A töltelékhez vízbe áztattam 2 zsemlét. Kevés olajon megdinszteltem 1 vöröshagymát, 1 kisebb lilahagymát és 1 fokhagyma gerezdet apróra vágva. Amikor üveges lett, hozzáadtam 50 dkg apróra vágott gombát is. Sóztam, borsoztam, kevés szójaszósszal ízesítettem és addig pároltam, amíg az összes levét elfőtte. Hagytam kicsit hűlni. Ezután összedolgoztam a kicsavart, szétmorzsolt zsemlékkel, 2 tojással, 1 cs. apróra vágott petrezselyemmel. A csirke darabokat egy kizsírozott hőálló edénybe rakosgattam és eloszlattam a tetején a tölteléket. Megszórtam kevés sóval és még apróra vágott petrezselyemmel és friss rozmaring levéllel. Betoltam a 190 fokos sütőbe és pirosra sütöttem. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése