2020. október 17., szombat

Birskörtesajt

 ... vagy birsalma. De most csak birskörtét kaptam a zöldségesnél. 2 db-ot vettem, gyönyörű nagyokat. Negyedeltem, kimagoztam, úgy volt 95 dkg. Az elmúlt években nem sikerült a birsalmasajtom. Kínlódtam vele sokat és bosszankodtam, mert végül kidobásra lett ítélve. Dzsudit azonban tegnap feltette kedvenc csoportunkba, amit ő csinált és innen nem volt visszaút. Kikérdezgettem őt, hogy ő hogy csinálja, mert nem akarok megint lukra futni vele... Hát ez lett az eredmény, és most nagyon boldogságos vagyok! :))))


Szóval, Dzsudittól megtudtam, hogy a titka a jó birsalmasajtnak, hogy nem kell víz hozzá!
Féltem, hogy leég, de nem égett le. Érdemes így készíteni, egy csomó idegeskedéstől megmenekülsz! :)


A magházától megszabadított birsalmát/körté felkockázzuk (héjastól), meglocsoljuk 2 lime kifacsart levével és kicsi lángra tesszük főni. Időnként megkeverjük. Ha sötét karamellszínűt szeretnénk, akkor azonnal hozzáadhatjuk a cukrot, én a vége felé tettem csak bele. 
Assig főzzük a gyümölcsöt, amíg megpuhul. Ekkor cukrozzuk, ehhez a mennyiséghez kb. 40 dkg cukrot tettem. És jó sűrűre főzzük. (Ez majdnem 1 órát jelentett, persze gyakran megkeverve)


Botmixerrel pürésítjük és akkor visszatesszük a lángra és türelemesen főzzük, amíg a tányérra cseppentéskor szinte azonnal megdermed.

Ha elértük ezt az állagot, hideg vízzel kiöblített formákba töltjük, hagyjuk teljesen kihűlni, majd zsírpapírra fordítjuk és hetekig szárítjuk, minden nap megforgatva őket. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése