2020. október 17., szombat

Sajt krémleves

 Boldogan ébredtem ma reggel, mert tegnap szól a fiókám, hogy ma hazajön. Szépen elterveztem a menüt és reggel neki is láttam először a lúdláb tortának, merthogy annak meg is kell/ene dermednie.

Aztán telefonált a fiam, hogy nem nagyon bír lábraállni, mert beállt a dereka, így nem tud hazajönni... Azon túl, hogy utálok belegondolni, milyen fájdalmai vannak és persze aggódom érte - a kiolvasztott csirkecombot már nem lehetett visszafagyasztani, így elkészült mindaz, amivel őt vártam (volna). Imádja a sajtokat, így mára sajt krémlevest készítettem és rántott csirkét, majd a végére a már említett lúdláb szeletet...



1 kisebb fej hagymát világosra dinsztelünk kevés olajon, hozzáadunk 2 gerezd apróra vágott fokhagymát, azzal is pirítjuk 1-2 percig. Megszórjuk 1 ek liszttel és épp csak addig kevergetjük, amíg egy kis színt kap. Ekkor felöntjük 1 liter vízzel. (apránként adagoljuk a vizet!) Belemorzsolunk 1 leveskockát, sózzuk, borsozzuk, reszelünk bele kevés szerecsendiót. Forrástól számítva kb. 10 percig főzzük, majd belekeverünk 10 dkg krémsajtot (Philadelphiát használtam), 10 dkg reszelt trappista sajtát és kb. 5 dkg apróra vágott camembert vagy brie sajtot. Addig főzzük, amíg az összes sajt elolvad, majd felöntjük 2 dl tejszínnel. Már csak összeforraljuk és tálaljuk.

Finom, krémes!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése