2020. július 31., péntek

Mascarpone-s - őszibarackos desszert bazsalikomos mentasziruppal

Minden ízében mennyei desszert. És nyár. Nagyon nyári.
Egy kedves ismerősömtől, Györgyitől kaptam az ihletet, aki valami hasonlót készített, én pedig megpróbáltam rekonstruálni a receptet a saját elképzelésem szerint. :) Nem lett rossz...
Az a csodaszép halványzöld szirup a tetején: bazsalikomos mentaszirup. Ezt készítettem el először, mert ez tart a legtovább :)
1 csésze cukrot felfőztem 1/2 csésze vízzel, hagytam kicsit besűrűsödni. Teljesen kihűtöttem. Ezalatt egy edénybe forrni tettem sima vizet. Amikor felforrt, beleszórtam 1/2 csésze mentalevelet és 1/2 csésze bazsalikomlevelet. Nem nyúltam hozzá, csak lenyomkodtam kicsit a víz alá. 13 másodpercig forraltam, majd azonnal szűrőbe öntöttem és hideg vízfürdőbe mártottam szűrővel együtt. Ezt sem tovább, mint 15 mp. Így érjük el, hogy ne barnuljon be később a szirup, hanem szépséges zöld maradjon. Papírtörlőn leitattam a leveleket, majd a kihűlt cukorszirupba dobtam őket. Turmixgépbe töltöttem az egészet és szép, hamvas zölddé turmixoltam. Sűrű szövésű szűrőn szűrtem üvegbe.


250 g mascarpone-t keményre vertem 250 g porcukorral, 250 g görög joghurttal és 250 ml tejszínnel. Babapiskótákat megforgattam a bazsalikomos-mentás szirupban és rétegezve a piskótával, meg kockázott őszibarackkal (most lapos barack) tálba tettem. A maradék szirupot rácsöpögtettem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése