2020. július 31., péntek

Pitába töltött közel-keleti tatárhús

Agnes Szlovákiában él és csodákat alkot! Szó szerint csodákat. Ha 200 évig tanítana és gyakorolhatnék, akkor is képtelen lennék olyan tálakat, salátákat összeállítani, amiket ő tud! Ezt a pitába töltött tatárhúst (elnevezés szabadon) is nála láttam a napokban, bár az eredeti ötletadója Évi volt (ugyanabból a csoportból), akinél Arayes néven található és már el is készítettem korábban. 
Kb. 60 dkg kétszer átdarált marhahúst intenzíven befűszereztem baharat nevű fűszerrel, sóval, borssal, reszelt hagymával és 2 nagy csomag apróra vágott petrezselyemmel. Egy éjszakát állt a hűtőben, majd félbevágott pitákba tömködtem:


A pitákat kívülről vékonyan bekentem olajjal és grillen először a töltött felével lefelé lassan sütni kezdtem. Később az oldalait is grilleztem. Valószínűleg kinti grillsütőn az igazi, de most itthon vagyok, ezért kontaktgrillen sütöttem me,


A sárga szósz a tetején: Amba - közel-keleti mangószósz


Szép, nagy, érett mangót meghámoztam és felkockáztam, 1 dl vízzel, 1 citrom kifacsart levével, 1 ek mézzel puhára pároltam.  Közben egy serpenyőben felmelegítettem 1 ek olajat, beleszórtam 1/2 kk őrölt koriandermagot, 1/2 tk őrölt római köményt, 1 kk görög szénát, 1 kk őrölt mustármagot, 1,5 kk kurkumát, sót, majd 1-2 perc pirítás után belereszeltem 1 gerezd fokhagymát és megszórtam óvatosan chilipehellyel. Még egy perc pirítás után összekevertem a puhára párolódott mangóval. Botmixerrel összeturmixoltam.
A maradék üvegben várja további sorsát a hűtőben. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése