2020. július 22., szerda

Fokhagymakrém

Van egy leányzó (fiatal anyuka), akitől minden évben vásárolom a fokhagymát. Nikire a Facebook-on találtam rá. Csoda méretű fokhagymákat termelnek! Mióta vásárolom tőle, teszek el belőle fokhagymakrémet.  Most 1 kg fokhagymát vettem. Már néhány órája pucolom a gerezdeket, de nagyon szeretem, amikor fokhagyma kell valamibe, csak kiveszem az üveget és mindenféle tartósító nélküli friss fokhagymakrémem van...


40 dkg (tisztán mérve) fokhagymagerezdet ledarálunk. Csak, hogy a fokhagyma méreteit legyen mihez viszonyítani, a tisztán mért, 40 dkg fokhagyma 8 fej volt!
Hozzáadunk 8 dkg sót és 2 csipet citromsavat. Jó összekeverjük.


Üvegekbe szedjük, az üvegek alját megütögetjük, hogy ne maradjon benne levegőbuborék és szorosan lezárjuk.


A citromsav nem engedi, hogy megbarnuljon, így bármikor, amikor szükségünk van rá, szép világos fokhagymakrémet kapunk.


7 megjegyzés:

  1. Köszönöm az ötletet! Meg csináom. Én is a Nikitől vettem a fokhagymát!

    VálaszTörlés
  2. Köszike ! Mindenképpen kipróbálom !!

    VálaszTörlés
  3. Kérdésem hogy hütőben kell tárolni a fokhagymakrémet vagy éléskamrában is lehet?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Maria! Éléskamrában nyugodtan tárolhatod, én soha nem teszem hűtőbe!

      Törlés
  4. Én is szeretnék vásárolni ilyen nagyméretű fokhagymát,csak kb 5 fejet. Ha lehet kaphatnék címet? Nagyon köszönöm 💖

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. szia! Facebook-on van csoportja Nikinek: https://www.facebook.com/groups/794538973896307
      itt tudsz írni neki, de szerintem 1/2 kiló a legkisebb mennyiség, amit postáz. Kérdezd meg tőle!

      Törlés
  5. Nagyon tetszik a recept,kipróbálom.

    VálaszTörlés