2020. július 19., vasárnap

Húsgolyókkal töltött krumpli

Bár minden úgy működne, mint az, hogy tegnap sóvárogtam először a fiam, majd a lányom után. Aztán  a fiam ma haza is jött <3 Ebédre kapott a tegnapi cukkinis tésztából és a mai húsgolyókkal töltött krumpliból. (Most lefeküdt aludni egy kicsit ) :D
Egy receptvideón láttam ezt az ételt, gyorsan le is írtam és ma elkészítettem


5 közepes burgonyát meghámozunk, és hosszában kettévágunk. Karalábévájóval kiszedjük a közepüket úgy, hogy vékony széle és alja maradjon. A kivájt „csónakokat” bő olajban mindkét oldalukon pirosra sütjük. 600 g darált marhúshoz adunk 1 fej apróra vágott hagymát, sózzuk, borsozzuk, pirospaprikázzuk, 1 gerezd áttört fokhagymát, 3 ek zsemlemorzsát, aprított petrezselymet, 1 tojást adunk hozzá és jól összedolgozzuk a masszát. Kicsi golyókat formázunk belőle. A kisült burgonya csónakokat enyhén megsózzuk, aljukba reszelt sajtot szórunk, 3-4 apró húsgolyót ültetünk mindegyikbe. 1 csésze vízbe keverünk 2 ek sűrített paradicsomot, evőkanállal minden csónakra locsolunk belőle. Meghintjük reszelt sajttal, fél koktélparadicsomot ültetünk a tetejükre fejjel lefelé. 180 fokos sütőbe toljuk kb. 20 percre. Tálaláskor aprított petrezselyemmel megszórjuk a tetejét. (Ez nálam elmaradt)


A krumplik közepét nekem egyszerűbb volt egy éles kis késsel kiszedni. A kivájt belsejüket pedig ropogósra sütöttem az olajban. Húúú, de finom az csak úgy magában!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése