2019. szeptember 22., vasárnap

Kenyérlángos

Még nem találkoztam olyannal, aki nem szereti a kenyérlángost! :) Nálunk is népszerű, bár nem csinálom túl gyakran. Most azonban eszembe jutott, így holnapra meg van, mit viszek magammal a munkahelyemre :)


Puhára főztem 1 nagyobb krumplit, majd lereszeltem.
1,5 dl langyos tejbe morzsoltam fél kockaélesztőt, elkevertem 1 tk cukorral és hagytam felfutni.
50 dkg lisztet tálba szitáltam, hozzáadtam 1 tk sót, a reszelt krumplit, 1 tojást, a felfutott élesztőt és kb. 3-4 ek olajat. Sima tésztává dagasztottam, letakarva 1 órát hagytam duplájára kelni.
Kizsírozott tepsibe nyomkodtam. Megkentem bővel tejföllel, megszórtam 2 fej karikákra vágott lilahagymával és kb. 20 dkg kockákra vágott füstölt szalonnával.
Így nézett ki, mielőtt betoltam a 200 fokos sütőbe:


És így, amikor kijött a sütőből!
Az illatát sajnos nem tudom mutatni! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése