2021. február 21., vasárnap

Spagetti garnélával pezsgőmártásban

 Én élek-halok a tenger gyümölcseiért, de a férjem nem. Ma kivételesen magamnak kedveztem, meg persze a fiamnak, amennyiben hazajön :)

Friss garnélát kaptam tegnap, gyorsan meg is kellett csinálnom :)



Forró olívaolajon lepirítottam a kb. fél kiló tisztított garnélát. Hozzáadtam 4 gerezd áttört fokhagymát. Sóztam, borsoztm, tekertem rá kevés chilipelyhet. Felöntöttem 2 dl száraz pezsgővel, ugyanennyi vízzel és megszórtam 1 cs apróra vágott petrezselyemmel. Lefedve, kis lángon puhulásig pároltam (az eredeti recept 25 percet ír, de ahogy egyik hozzászóló írta, ez kicsit soknak tűnik. Én sem pároltam addig, meg kell kóstolni közben, hogy mikor jó). Közben egy másik serpenyőben puhára dinszteltem egy jó nagy fej apróra vágott vöröshagymát és 2 gerezd áttört fohagymát. Hozzáadtam 2 doboz aprított paradicsomkonzervet, kb. 1 dl alaplét és szintén lefedve 30 percig főztem kis lángon. Ekkor botmixerrel pürésítettem, beleszórtam a garnélát, felöntöttem 2 dl tejszínnel, sóztam, borsoztam és összeforraltam. Meghintettem petrezselyemmel. A kész szószt összeforgattam a kifőtt spagettivel. 

Finooom :)

2 megjegyzés:

  1. Nem túlzás 25 percig főzni a garnélát? Bocsánat, de a szakácsok receptjeiben max. 2-3percet javasolnak, a radír gumi érzés elkerülése végett. Anikó

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Anikó!
      Igazad van, nem kell neki annyi idő! Én fagyasztott garnélából csináltam. Javítom a receptet! <3

      Törlés