2018. szeptember 10., hétfő

Savanyított bébipatisszon

Mit össze hajkurásztam bébipatisszont! Sehol, de tényleg sehol nem kaptam. Az egyetlen hely a Metró áruház volt, ahol volt kitéve egy 20 dkg-os csoffadt csomaggal, az is csillagászati áron. Aztán volt osztálytársam, nagyon jó barátom, Kovács Gyuri sietett a segítségemre, aki nem ismer lehetetlent, ha rólam van szó (megjegyzem, ő vitt el a világ végére rókát simogatni) és küzdelmek árán ugyan, de beszerzett nekem 3 kg bébipatisszont. :) Már csak ott akadtam el tegnap, hogy nem találtam itthon mustármagot, na de még az Aldiban sem és a szomszédaimnál sem volt... Na, aztán még egyszer áttúrtam a fűszeres dobozaimat és mégis találtam barna mustármagot, így elkészíthettem ezt a reményeim szerint nagyon finom savanyúságot. :)


Ezeket a kis patisszonokat nem kell pucolni, csak fél órára hideg vízbe kell áztatni. Amíg ázott, elkészítettem a fűszeres levet.
2 liter vízbe szórtam nő 2 ek mostármagot, 1 ek fekete borsot, 8 dkg sót, 16 dkg cukrot. Tettem hozzá 6-8 babérlevelet és öntöttem hozzá 2 dl 20%-os ecetet. Felforraltam.
Az üvegek aljára kaprot szórtam és jó szorosan megtömködtem a patisszonokkal. Dugdostam az üvegekbe fokhagyma gerezdeket is, majd felöntöttem a forró lével. Lezártam az üvegeket és 5 percre fejtetőre állítottam. Újságba csomagoltam,


dunsztba tettem őket. Már csak a helyükre kell pakolni...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése